Monday, February 16, 2009

Udang Lipan



Udang lipan.. korang besa dengaq tak @ besa nmpk @ besa makan???? sebelum ni aku besa nmpk ja tp x penah mkn.. ari ahad lps balik umah mentua.. tetiba hubby aku tanya "mama nk mkn udang lipan dak??".. aku terpinga2.. "mcm mana rupa udang lipan tu??".. "laaa.. mama tak penah mkn ka??".. aku menggeleng.. rupa2nya udang lipan nie seperti gmbq kat sebelah nie.. mak mentua aku rebus ja boh bawang besaq,cabai & serai.. rs dia mcm isi ketam.. tp mak ai.. ssh nk kopek kulit dia.. dah tu kulit ada duri plak.. isi pn sikit.. last sekali hubby aku je yg mkn sowg.. letih wei nk kopek kulit dia.. hehehe..

alhamdulillah.. kali nie balik umah mentua ain dah suka kat acu dia.. mau plak owg len dukung.. tp tu pn tak leh lama.. ptg tu kami bw ain pi ekspo kat bandar perda.. nk beli barang pn tak leh.. ain wat hal coz panas.. ain nie kalu bw pi tesco @ care4 @ giant nk ar.. sejuk.. kikikikiki.. tp kami tak terus balik.. singgah bandar sunway plak.. pi amik bunga teluq.. ehhehe.. pastu baru balik.. smpi umah ain ngamuk nk tido..

2 comments:

Anonymous said...

serik ah makan udang lipan!!! Luka tgn..

Di3mAn said...

betul tu.. luka abih jari2..