Wednesday, March 4, 2009

DeMam

2 mac yg lps ain genap 5 bulan.. so smlm ain kena pi cucuk tuk 5 bulan nyer.. aku ngan hubby pn pi la klinik.. kami owg yg 1st.. berat ain nek dr 5.6kg ke 6.2kg.. lps misi check bdn ain, aku pn bg ain pakai baju.. pastu bersiap tuk kena cucuk.. mak aii.. sshnya kali nie nk cucuk ain.. dia meronta2.. masuk je jarum kat paha ain, terus nangis.. cian aku tgk.. sakit.. darah gak skit.. balik umah terus bg ain mkn ubat.. pastu htq ain pi umah ngasuh.. still teresak2 lagi.. cian anak mama.. balik keja hasna(ank sedara yg kembar) bg tau ain demam.. alamakkk.. sudahhhh.. jenuh la aku malam nie.. aku pn pi ar amik ain.. cian.. panas bdn dia.. nk gelak pn x mo dah.. bila malam merengek jer.. tido pn kejap2 jer..bila letak kool fever br ain tido lama .. kui 2am badan ain panas2 sgt.. aku ngan hubby da gelabah dah.. teringat kata2 misi tu "kalu tgh mlm bdn dia panas sgt bg dia mandi".. iskhh.. da lar hujan xkan nk bagi ain mandi.. so aku pn jelum(letak air skit) kpla ain.. pastu lap2 badan dia.. tukaq kool fever then br ain nk tido balik.. kat kui 3.30am lar br aku tido balik.. alhamdulillah pagi nie panas da kurang.. leh ar htq ain pi umah ngasuh, kalu tak mmg aku plan nk amik emergency leave. so nie la muka ain semasa demam smlm..

2 comments:

Anonymous said...

standby la ubat roket yg cucuk kat buntut tu takut bila panas naik mendadak!
Sian tgk muka ain..

Di3mAn said...

erm.. pg td da krg da panas dia.. rsnya ptg nie ok kot coz owg ckp cucuk nie selalunya akan demam lam 2 hari jer.. tp ain x tau lar.. :)