Tuesday, October 27, 2009

TeLaTaH NuRaiN

Suka sgt Ain ngan kereta ni... sampai taknak bangun ......asyik dok pusing stereng sambil mulut buat bunyi bunyian enjin kereta....heheh. Gambar ni aku ambil selepas Ain masuk berjumpa doktor Pakar pada 19 hb Oktober yg lalu. Dah nak sampai seminggu sakit ain lom baik....dari klinik swasta ke hospital kerajaan.....akhirnya amik keputusan pegi pakar kanak-kanak ler.. Kena plak hari tu aku dpt cuti ganti hari Deepavali ..aku pun malas nak tunggu lagi..tau la kan...budak budak ni tak reti nak bagitau dia sakit apa..so sebagai ibu & ayah , kita kena la sentiasa alert pasai benda ni.

Tgk tu steady tak ain mengambil selekoh ..ekekekeke..macam orang dah berpengalaman memandu la plak.. jalan pun masih bertitle LESEN L...ni kan plak nak memandu....Sempat jugak aku snap gambar ni .... tapi satu gambar aku tak sempat nak snap la..masa tu aku ngan wife aku tengah mendengar penjelasan dari pembantu klinik tu pasai sukatan ubat yg di tetapkan. Tiba-tiba aku terdengar la samar2 ....."Bah" .."Bah" "Bah".... aku pusing la tgk kat belakang..... Aikk.... mana ain .... nampak kereta tu kosong ja.....ain dah jatuh masuk bawah keta....hehehehe.......dia tak leh bangun sendiri ...patut la dok panggil aku...heheheh.... Leka punya pasal dok dengar penjelasan tu sampai kami tak perasan ain dah jatuh bawah.....Nasib baik dia tak keriau...senyum aja dia hehehe...seronok punya pasal la tu


Alhamdulillah....Syukur..Dengan izin Allah S.W.T. setelah jumpa pakar tu ...keadaan Ain semakin pulih....Selera makan dia mula bertambah .... Dia dh mula ceria semula .....Sejak dh boleh berjalan ni.... dia semakin byk bermain ...tidur pun dah mula kurang dah...tapi so far ok lah sebab tidur mlm masih ikut time biasa....kalau tidak jenuh la kami melayan nnt sampai tengah malam..


Suka sgt dia kat kereta tu.... alamat pasni abah dia kena gak la beli kereta untuk dia bermain kat umah...Tapi sesuai ka budak perempuan main kereta errkkk ???.... aku beli set pinggan mangkuk jer lah ...hahahaha........ Ntah la....bab ni bagi mama dia la fikir ..ekekek.....

tgk la gambar ni.....dah la tengah bawa kereta ..... pandai lak dok jelir jelirkan abah dia...amboi nak kena ni .....babab karang baru tau ...ekekeek....





No comments: